1:76 Miniaturen
EM7606 Austin K2 Panel Van
De Austin K2 truck is gebouwd in 1944/1945. Het basis model werd voornamelijk als ambulance gebouwd tijdens de 2e wereld oorlog. Het grote verschil tussen de K2 ambulance versie en de K2 vrachtauto zijn de carrosserie en het verschil in deuren. Bij de K2 ambulance zijn de deuren gemaakt van oprolbaar canvas zeil. Van de K2 ambulance zijn in de periode 1939-1945 13000 gebouwd, van de K2 vrachtauto 28000. Registratienummer NGO 752 in de uitvoering van Kemp's biscuits.
-ooo-
EM76694 Austin K8 Three Way Van
De Austin K8 is gebouwd van 1947 tot in 1954. De bestelbus kreeg de bijnaam 3 way vanwege de aanwezige deuren om de bus te beladen. Dit model, registratienummer CNH 739, is uitgevoerd als de Procea Daily Bread Van nummer 19.
-ooo-
EM76695 Austin K8 Welfarer Ambulance
De Austin K8 is gebouwd van 1947 tot in 1954. De bestelbus kreeg de bijnaam 3 way vanwege de aanwezige deuren om de bus te beladen. Naast de Van werd de auto ook gebouwd als ambulance. RegistratienummerEJB 438.
-ooo-
EM76605 Austin 101 J Van
Een bestelauto gebouwd van 1949 tot in 1961. De J Van werd ook gebouwd als de Morris J Van waarbij alleen de styling van beide modellen verschilde. De auto had de beschikking over een 1,5 liter motor. De auto werd ook als chassis verkocht aan carrosseriebouwers die een veelheid aan uitvoeringen bouwden. Totaal zijn er ruim 48.000 gebouwd in Brimingham. Dit model is in de uitvoering van Home Dairies Limited en heeft registratienummer HRY 306.
-ooo-
EM76813 Austin A-40 Devon Saloon Police
De Austin A-40 Devon is de eerste na-oorlogse auto die door Austin gebouwd is van 1947 tot in 1952. Deze auto heeft dezelfde carrosserie als de Austin A-40 Dorset. De auto is gebouwd in vele carrosserie varianten: saloon, estate, van en pick-up, dit model is een saloon uitgevoerd als politieauto. De auto was uitgerust met een 1,2 liter motor die 40 PK leverde. Registratienummer HKE 330.
-ooo-
EM76831 Austin FL1
De Austin FL1 is gebouwd van 1948 tot in 1958. Dit model is de 4 deur uitvoering van de populaire Engelse Taxi uit die tijd de Austin FX3. De auto wordt als Hire-Car in de markt gezet. De auto had een 2,2 liter motor. Totaal zijn er van de Austin FL1 ruim 7000 gebouwd. Registratienummer EHX 778.
-ooo-
EM76847 Austin FL1 Ambulance
De Austin FL1 is gebouwd van 1948 tot in 1958. Dit model is de 4 deur ambulance uitvoering van de populaire Engelse Taxi uit die tijd de Austin FX3. De auto wordt als Hire-Car in de markt gezet. De auto had een 2,2 liter motor. Totaal zijn er van de Austin FL1 ruim 7000 gebouwd. Registratienummer OPE 603.
-ooo-
EM76843 Austin FX3
De Austin FX3 is gebouwd van 1948 tot in 1948. Dit model is de Taxi uitvoering van de Austin FL1. De taxi had een bagage compartiment naast de chauffeur zonder deur. De auto had een 2,2 liter motor, totaal zijn er ruin 12000 gebouwd van deze eerste na-oorlogse London Taxi. Registratienummer OYU 105.
-ooo-
EM76848 Austin A-30 Saloon
Austin Motors produceerde de A-30, een kleine familie auto, van 1952 tot en met 1956 in verschillende variaties waaronder deze saloon.
Van alle modellen samen zijn er totaal zo'n 223.000 geproduceerd. In licentie is de auto ook in Australië geproduceerd. Registratienummern KAA 895
-ooo-
EM76858 Austin A-30 Estate
Austin Motors produceerde de A-30, een kleine familie auto, van 1952 tot en met 1956 in verschillende variaties waaronder de estate.
Van alle modellen samen zijn er totaal zo'n 223.000 geproduceerd. In licentie is de auto ook in Australië geproduceerd.
Registratienummer JJD 488
-ooo-
EM76659 Austin A-30 Van
Austin Motors produceerde de A-30, een kleine familie auto, van 1952 tot en met 1956 in verschillende variaties waaronder deze Van.
Van alle modellen samen zijn er totaal zo'n 223.000 geproduceerd. In licentie is de auto ook in Australië geproduceerd. Registratienummer NJU 46.
-ooo-
EM76859 Austin A-35 Estate
De Austin A-35 is een kleine auto die door Austin gebouwd is van 1956 tot in 1968. De auto werd gebouwd als saloon, estate, coupe en van. Totaal zijn er van alle varianten samen zo'n 290000 gebouwd. De auto werd uitgerust met een 948CC of 1098CC motor. Registratienummer van dit model 238 BFC.
-ooo-
EM76666 Austin A-35 Van
De Austin A-35 is een kleine auto die door Austin gebouwd is van 1956 tot in 1968. De auto werd gebouwd als saloon, estate, coupe en van. Totaal zijn er van alle varianten samen zo'n 290000 gebouwd. De auto werd uitgerust met een 948CC of 1098CC motor. Registratienummer van dit model KPJ 838 in de uitvoering van Securicor Radio Control.
-ooo-
EM76801 Ford Consul MkI
De Ford Consul MkI is gebouwd in Dagenham in Engeland van 1951 tot in 1956. Totaal zijn er ruim 227000 gebouwd als saloon, estate en convertible. De auto was uitgerust met een 1,5 liter motor die 47 PK leverde. De benaming Ford Consul werd later ook gebruikt bij MkII en in combinatie met Capri en Granada. Registratienummer UPU 418.
-ooo-
EM76809 Ford Consul MkI Taxi
De Ford Consul MkI is gebouwd in Dagenham in Engeland van 1951 tot in 1956. Totaal zijn er ruim 227000 gebouwd als saloon, estate en convertible. De auto was uitgerust met een 1,5 liter motor die 47 PK leverde. De benaming Ford Consul werd later ook gebruikt bij MkII en in combinatie met Capri en Granada. Dit model is uitgevoerd als taxi, registratienummer JUH 352.
-ooo-
EM76802 Ford Zephyr 6 MkI
De Ford Zephyr 6 MkI is eigenlijk verlengde Ford Consul MkI, de carrosserievorm is duidelijk hetzelfde. Gebouwd in Dagenham in Engeland van 1951 tot in 1956. De auto was uitgerust met een 2,3 liter motor die 68 PK leverde. Registratienummer MJJ 670.
-ooo-
EM76868 Ford Perfect 100E Saloon
De Ford Perfect 100E is in Dagenham in Engeland gebouwd van 1953 tot in 1959. De auto werd gebouwd als saloon, Estate en Van. De auto was uitgerust met een 1,2 liter motor die 36PK leverde. De auto werd ook geassembleerd in Ierland, Australië en Nieuw Zeeland. Registratienummer 5692 H
-ooo-
EM76870 Ford Squire 100E Estate
De Ford Squire 100E Estate is in Dagenham gebouwd van 1955 tot in 1959. De auto was technisch verwant aan de Ford Perfect 100E Saloon en was uitgerust met dezelfde 1,2 liter motor. Totaal zijn er 17800 van dit model gebouwd. Registratienummer 972 UXV.
-ooo-
EM76869 Ford Escort 100E Estate
De Ford Escort 100E Estate is in Dagenham gebouwd van 1959 tot in 1961. De auto was technisch verwant aan de Ford Perfect 100E saloon en was uitgerust met dezelfde 1,2 liter motor. Totaal zijn er ruim 33000 van dit model gebouwd. Registratienummer VYY 607 in de uitvoering van de AA Road Service.
-ooo-
EM76676 Ford 300E Thames Van
De Ford 300E Thames Van is gebaseerd op de Ford Anglia en is gebouwd in Dagenham Engeland van 1954 tot in 1961. De bestelwagen was uitgerust met een 1.2 liter motor. Totaal zijn er ruim 196000 gebouwd. Dit model is uitgevoerd met een extra zonbeschermer, registratienummer WXR 324.
-ooo-
EM76678 Ford 300E Thames Van
De Ford 300E Thames Van is gebaseerd op de Ford Anglia en is gebouwd in Dagenham Engeland van 1954 tot in 1961. De bestelwagen was uitgerust met een 1.2 liter motor. Totaal zijn er ruim 196000 gebouwd. Registratienummer 86 JTJ
-ooo-
EM76680 Ford 300E Thames Van
De Ford 300E Thames Van is gebaseerd op de Ford Anglia en is gebouwd in Dagenham Engeland van 1954 tot in 1961. De bestelwagen was uitgerust met een 1.2 liter motor. Totaal zijn er ruim 196000 gebouwd. Registratienummer TYX 206 in een uitvoering van Lyons Maid.
-ooo-
EM76620 Fordson E83W Thames Van
De Fordson E83W Van is gebouwd in Dagenham in de Ford fabriek van 1938 tot in 1957, vanaf 1952 had de Van ook de naam Thames gekregen. Voornamelijk werden chassis met cabine gebouwd en verkocht aan carrosserie bouwers die zeer veel verschillende uitvoeringen hiervan hebben gebouwd. Dit model, een gesloten Van, in de uitvoering van British Waterways, heeft registratienummer OXT 499.
-ooo-
EM76623 Fordson E83W Thames Estate
De Fordson E83W Van is gebouwd in Dagenham in de Ford fabriek van 1938 tot in 1957, vanaf 1952 had de Van ook de naam Thames gekregen. Voornamelijk werden chassis met cabine gebouwd en verkocht aan carrosserie bouwers die zeer veel verschillende uitvoeringen hiervan hebben gebouwd. Dit model, een estate, in de uitvoering van British Railways, heeft registratienummer BXG 563.
-ooo-
EM7602 Fordson Thames ET6 Dropside
De Fordson trucks zijn in Engeland gebouwd door Ford van 1929 tot in 1964. Het merk was vooral bekend door de tractoren die men bouwde. De Fordson ET6 is een model dat gebouwd is van 1949 tot in 1956 en werd gebouwd als truck, van en bus. Ook werden chassis aan carrosseriebouwers geleverd. Dit model in de uitvoering van Brook & Sons Ltd. heeft registratienummer HNR 465.
-ooo-
EM76302 Fordson Thames ET6 Flatbed
De Fordson trucks zijn in Engeland gebouwd door Ford van 1929 tot in 1964. Het merk was vooral bekend door de tractoren die men bouwde. De Fordson ET6 is een model dat gebouwd is van 1949 tot in 1956 en werd gebouwd als truck, van en bus. Ook werden chassis aan carrosseriebouwers geleverd. Dit model in de uitvoering van British Railways heeft registratienummer BNK 598.
-ooo-
EM76507 Jensen Jen-Tug
Gebouwd door Jensen Carrosseriebedrijf in West Bromwich voor het bedrijf BRS parcel services.
Het model werd in 1947 aangekondigd als het mechanische paard. Totaal zijn er zo'n 700 gebouwd in vele verschillende uitvoeringen, voornamelijk uitgerust met een 1200 motor die 40 PK leverde.
registratienummer POA 424
-ooo-
EM76505 Jensen Jen-Tug Flatbed
De Jensen Jen-Tug is een lichte bestelauto gebouwd door Jensen carrosseriebedrijf uit West Bromwich. Dit model is uitgevoerd voor Corona Soft Drinks en de trailer is uitgevoerd met een kop- en eindschot. Registratienummer OPF 667.
-ooo-
EM76509 Jensen Jen-Tug Flatbed
De Jensen Jen-Tug is een lichte bestelauto gebouwd door Jensen carrosseriebedrijf uit West Bromwich. Dit model is uitgevoerd voor British Railways registratienummer GVY 624.
-ooo-
EM76510 Jensen Jen-Helics Dropside
De Jensen Jen-Helics is ontstaan in 1948 in de samenwerking van Jensen Motors West Bromwich en Helics Withington Manchester. Helics bouwde elektrische voertuigen en de Jen-Helics is een elektrische uitvoering van de Jen-Tug. Registratienummer KYG 391 in de uitvoering van B. Armitage Ltd. shoddy merchants.
-ooo-
EM76606 Morris J Estate Ambulance
Een bestelauto gebouwd van 1949 tot in 1961. De J Van werd ook gebouwd als de Austin 101 waarbij alleen de styling van beide modellen verschilde. De auto had de beschikking over een 1,5 liter motor. De auto werd ook als chassis verkocht aan carrosseriebouwers die een veelheid aan uitvoeringen bouwden zoals deze ambulance. Totaal zijn er ruim 48.000 gebouwd in Brimingham. Dit model is uitgevoerd als een ambulance met registratienummer BCW 343.
-ooo-
EM76613 Morris J Estate
Een bestelauto gebouwd van 1949 tot in 1961. De J Van werd ook gebouwd als de Austin 101 waarbij alleen de styling van beide modellen verschilde. De auto had de beschikking over een 1,5 liter motor. De auto werd ook als chassis verkocht aan carrosseriebouwers die een veelheid aan uitvoeringen bouwden zoals deze estate. Totaal zijn er ruim 48.000 gebouwd in Brimingham. Dit model is in de uitvoering van Post Office Telephones heeft registratienummer SXH 348.
-ooo-
EM76643 Morris J Van
Een bestelauto gebouwd van 1949 tot in 1961. De J Van werd ook gebouwd als de Austin 101 waarbij alleen de styling van beide modellen verschilde. De auto had de beschikking over een 1,5 liter motor. De auto werd ook als chassis verkocht aan carrosseriebouwers die een veelheid aan uitvoeringen bouwden zoals deze estate. Totaal zijn er ruim 48.000 gebouwd in Brimingham. Dit model is in de uitvoering van BRS Parcels Services en heeft registratienummer RDV 783.
-ooo-
EM76822 Morris Minor Convertible
Morris Minor produceerde van 1948 tot 1971 de Morris Minor. Dit model is de cabriolet (tourer) uit de MKII series (1952-1956) met een gesloten kap. Registratienummer 537 JGY
-ooo-
EM76823 Morris Minor Convertible
Morris Minor produceerde van 1948 tot 1971 de Morris Minor. Dit model is de cabriolet (tourer) uit de MKII series (1952-1956) met een open kap. Registratienummer VSK 614.
-ooo-
EM76631 Morris Minor Pick Up
De Morris Minor pick up is geproduceerd vanaf 1953 tot ein jaren '60. Het model had als basis de Morris Minor die vanaf 1948 geproduceerd werd. Totaal zijn er ca. 1,5 miljoen gebouwd waarvan zo'n 270.000 pick up en bestelwagens (gesloten laadbak)
Registratienummer TEE 27
-ooo-
EM76652 Morris Minor Pick Up
De Morris Minor pick up is geproduceerd vanaf 1953 tot ein jaren '60. Het model had als basis de Morris Minor die vanaf 1948 geproduceerd werd. Totaal zijn er ca. 1,5 miljoen gebouwd waarvan zo'n 270.000 pick up en bestelwagens (gesloten laadbak). Deze uitvoering heeft een dekzeil en is in de uitvoering van Brook & Sons Ltd, registratienummer WJU 226.
-ooo-
EM76648 Morris Minor Van
De Morris Minor pick up is geproduceerd vanaf 1953 tot ein jaren '60. Het model had als basis de Morris Minor die vanaf 1948 geproduceerd werd. Totaal zijn er ca. 1,5 miljoen gebouwd waarvan zo'n 270.000 pick up en bestelwagens (gesloten laadbak). Registratienummer JJH 652D in de uitvoering van British Rail.
-ooo-
EM76637 NCB Electric High Top
Firma ontstaan uit NCB (Northern Coachbuilders) in Newcastle upon Tyne. Gebouwd door Smith Electric Vehicles te Gateshead.
Dit voertuig was in gebruik bij British Railways.
Registratienummer LAR 2
-ooo-
EM76640 NCB Electric Van
Firma ontstaan uit NCB (Northern Coachbuilders) in Newcastle upon Tyne. Gebouwd door Smith Electric Vehicles te Gateshead.
Dit voertuig was in gebruik bij J. Murgatroyd Butchers.
Registratienummer GCX 293.
-ooo-
EM76669 NCB Electric Milk Float
Firma ontstaan uit NCB (Northern Coachbuilders) in Newcastle upon Tyne. Gebouwd door Smith Electric Vehicles te Gateshead.
Electrische open melk distributie truck.
Registratienummer RGK 879
-ooo-
EM76682 Triumph Courier 1963
De Triumph Courier is gebaseerd op de Triumph Herald die in Coventry gebouwd werd van 1959 tot in 1971. De Triumph Courier is gebouwd van 1962 tot in 1964 en het model was geen succes nummer voor Triumph. In Malta zijn de Triumph Courier auto's nog in 1965 geassembleerd. De auto had een 1,2 liter motor. Registratienummer AKV 42A.
-ooo-
EM76879 Triumph Herald 948 Coupé 1961
De Triumph Herald 948 Coupé is gebouwd in Coventry Engeland van 1961 tot in 1970. De auto werd gebouwd als saloon, coupé, convertible en estate. De auto was uitgerust met een 948CC liter motor die 34 PK leverde. Registratienummer YMR 593.
-ooo-
EM76883 Triumph Herald 1200 Estate
De Triumph Herald 1200 Estate is gebouwd in Coventry Engeland van 1961 tot in 1970. De auto werd gebouwd als saloon, coupé, convertible en estate. De auto was uitgerust met een 1.2 liter motor die 39 PK leverde. Registratienummer CMT 449A.
-ooo-
EM76878 Triumph Vitesse saloon 1967
De Triumph Vitesse saloon is gebouwd in Coventry van 1962 tot en met july 1971. Totaal zijn er zo'n 36.000 saloons gebouwd in 3 generaties. Ook zijn er 16.000 cabriolets van dit model gebouwd. Registratienummer MWB 835E
-ooo-
EM76880 Triumph Herald 13/60 Convertible
De Triumph Herald 13/60 serie is gebouwd in Coventry van 1967 tot in 1971. De auto werd gebouwd als saloon, convertible en estate. De auto was uitgerust met een 1,3 liter motor die 61 PK leverde. Registratienummer LRT 244G.
-ooo-
EM76687 Trojan 20cwt Delivery Van
Trojan Motors was een Britse producent uit Croydon van motoren, auto's en kleine vrachtwagens. Het bedrijf heeft bestaan van 1914 tot in 1965. Men bouwde o.a. de Trojan Trobike. Naast eigen producten bouwde men in licentie de Heinkel bubble car als de Trojan 200. Dit model, registratienummer RFJ 177, komt uit een serie lichte vrachtwagens en busjes die men gebouwd heeft tot in 1965.
-ooo-
EM76689 Trojan Personnel Wagon
Trojan Motors was een Britse producent uit Croydon van motoren, auto's en kleine vrachtwagens. Het bedrijf heeft bestaan van 1914 tot in 1965. Men bouwde o.a. de Trojan Trobike. Naast eigen producten bouwde men in licentie de Heinkel bubble car als de Trojan 200. Dit model, registratienummer TGF 849, komt uit een serie lichte vrachtwagens en busjes die men gebouwd heeft tot in 1965.
-ooo-
EM76894 Vauxhall 10
Een auto die voor en na de 2e wereld oorlog werd gebouwd in Luton. Vauxhall werd in 1925 overgenomen door General Motors(GM). GM had ook Opel in Duitsland gekocht en de Vauxhall 10 heeft een aantal vergelijkende kenmerken.
Dit model is een pre-oorlog model (1937-1940), registratienummer BDA 262. Voor de oorlog werden er 55.000 gebouwd. na de oorlog is het model nog gebouwd tot in 1947.
-ooo-
Maak jouw eigen website met JouwWeb