Hieronder Engelse merken die niet een eigen pagina hebben:

Merken met eigen pagina:

 

Hieronder Engelse merken zonder eigen pagina:

76ALV004    Alvis Speed 20

 

De Alvis Speed 20 is een auto die gebouwd werd van 1932 tot en met 1936 in Coventry. Totaal zijn er 1165 gebouwd. Het was een open toer auto, er zijn ook enkele salons gebouwd met een gesloten dak. De auto had een 3,5 liter motor die 89 pk kon leveren. Registratienummer MSU 982

                                             -ooo-

76ASH001    Armstrong Siddeley Hurricane

 

Een exclusieve auto die alleen in 1945 is gebouwd, niet meer dan 34 exemplaren in twee motor versies: 2, 0 en 2,3 liter. De naam Hurricane is afgeleid van een van de vliegtuigen die Hawker Siddeley group tijdens de 2e wereld oorlog produceerde. Registratienummer GAX 902

                                             -ooo-

76ASL002    Armstrong Siddeley Lancaster

 

De Armstrong Siddeley Lancaster is gebouwd van 1945 tot in 1952 in Coventry, er zijn bijna 3600 exemplaren gebouwd. Er zijn twee modellen gebouwd de 16 pk en de 18 pk (vanaf 1949). Registratienummer KKB 741

                                              -ooo-

76AS001    Armstrong Siddeley Star Sapphire

 

Armstrong Siddeley was een bouwer van luxe automobielen in Coventry. Dit model werd gebouwd van 1958 tot in 1960. Er zijn totaal 980 van deze auto's gebouwd. Deze auto was de laatste die Armstrong heeft gebouwd, het bedrijf ging verder als bouwer van vliegtuig en raket motoren.

                                               -ooo-

76DS001    Daimler DS420

 

Een grote limousine geproduceerd van 1968 tot in 1992, op een verlengde Jaguar bodemplaat. Er zijn totaal ruim 4000 van deze auto gebouwd en ook 900 chassis(voor lijkauto's). De auto had een 4,2 liter Jaguar motor. Registratienummer 150 VPL

                                               -ooo-

76HI001     Hillman Imp

 

De Hillman Imp was een compacte auto gebouwd van 1963 tot in 1976 in het Schotse Linwood door de Rootes group. De auto had een 0,8 of 1,0 liter motor. De auto was in de markt gezet als concurrent van de succesvolle mini. Totaal zijn er 440.000 gebouwd. Rootes group werd overgenomen door Chrysler. De auto was geen succes en het bedrijf verloor veel geld. Registratienummer NWR 677A

                                              -ooo-

76HH003    Humber Hawk MkIV

 

De Humber was een merk van de Rootes group en de Humber Hawk was een van hun modellen. De Hawk is gebouwd van 1945 tot in 1967 in verschillende generaties. Dit model, registratienummer LXX 437, is een MkIV gebouwd van 1948 tot in 1954. Totaal zijn er van de MkIV 6.500 auto's gebouwd. De auto had een 2,0 of 2,3 liter motor.

                                              -ooo-

76SS006    Humber New Super Snipe Estate

 

In oktober 1958 werd een nieuwe Super Snipe geïntroduceerd en voor het eerst gepresenteerd aan het publiek bij de opening van de Salon de l'Automobile in Parijs. Verwarrend is dat de aanduiding terugkeerde naar de Super Snipe I, maar deze keer werden de varianten geïdentificeerd door een serienummer. De nieuwe auto was gebaseerd op het chassis en de carrosserie van de viercilinder Humber Hawk. Dit is een serie 3 model met registratienummer 123 KTX.

                                                -ooo-

76INV001  Invacar

 

De Invacar (afgekort van "invalid wagon") was een kleine eenzits brommobiel die was ontworpen voor gebruik door gehandicapte chauffeurs in het Verenigd Koninkrijk. Het Britse Ministerie van Pensioenen heeft Invacars van 1948 tot de jaren 70 gratis uitgedeeld aan mensen met een handicap. De meeste vroege voertuigen werden aangedreven door een luchtgekoelde Villiers 197 cc-motor met Dynastart, maar toen de productie van die motor begin jaren zeventig stopte, werd deze vervangen door een veel krachtigere 4-takt 500 cc of 600 cc Steyr-Puch-motor, met een  topsnelheid van 132 km/uur. Registratienummer KPK 71P.

                                              -ooo-

76JEN001   Jensen 541R

 

Jensen was een luxe autobouwer uit West Bromwich die ook lichte trucks heeft gemaakt. De Jensen 541 werden geproduceerd van 1954 tot in 1959. Het bijzonder van deze auto was dat de carrosserie gemaakt was van fibreglass met aluminium deuren. de 541R is van 1957 en daar zijn er 193 van gemaakt.

Registratienummer YLW 879

                                                -ooo-

76JI008    Jensen Interceptor MKIII

 

De Jensen interceptor MKIII is gebouwd van 1971 t/m 1976. MKI en MK II in de periode 1966-1971. Totaal zijn er van alle generaties Jensen interceptor 6408 gebouwd. Na een failisement in 1976 heeft men kortstondig van 1988 tot 1993 een MKIV geproduceerd. Deze auto was te duur en opnieuw was er een failisement. Registratienummer JXE 753K

                                            -ooo-

76JJ006    Jowett Javelin 

 

De Jowett Javelin werd gebouwd van 1947 tot in 1953 door Jowett Motors uit Bradford. De carrosserie werd aangeleverd door Briggs motor bodies en geassembleerd bij Jowett. De auto was minder succesvol als gehoopt, mede door de vele technische problemen. Uiteindelijk leidde dit tot het einde van de auto productie bij Jowett en het bedrijf.

                                            -ooo-

76BLP003    Leyland Princess

 

De basis voor deze auto ligt in drie merken en uitvoeringen: Austin 1800, Morris 1800 en Wolseley Saloon. In 1975 werden de Austin en Morris dealers samengevoegd en verdween het Wolseley merk. De auto werd nu aangeboden als de Leyland princess. De Princess werd gebouwd van 1975 tot in 1981 en kende vele kwaliteitsproblemen. De oorspronkelijke 1,8 en 2,2 liter motoren werden in 1978 vervangen door een 1,7 en 2 liter motor. Registratienummer YBJ 243X

                                             -ooo-

76TX4001   London Taxi TX4

 

De London Taxi TX4 is gebouwd door De London Taxi Company in Coventry van 2007 tot het faillissement in 2013. Het bedrijf is doorgestart door Geely Automobile uit China. Dit bedrijf heeft de TX4 nog gebouwd tot in 2017. Daarna heeft het bedrijf een nieuwe fabriek gebouwd in Ansty bij Coventry die de opvolger moest gaan bouwen, een volledig elektrische Taxi de TX5. Registratienummer LA56 VUL.

                                               -ooo-

76TX4008CC    London Taxi TX4

 

De London Taxi TX4 is gebouwd door De London Taxi Company in Coventry van 2007 tot het faillissement in 2013. Het bedrijf is doorgestart door Geely Automobile uit China. Dit bedrijf heeft de TX4 nog gebouwd tot in 2017. Daarna heeft het bedrijf een nieuwe fabriek gebouwd in Ansty bij Coventry die de opvolger moest gaan bouwen, een volledig elektrische Taxi de TX5. Dit is een Coca Cola uitvoering.

                                               -ooo-

76TX5001  LEVC Electric Taxi

 

De elektrische opvolger van de befaamde London Taxi. Dit model wordt vanaf 2017 gebouwd door LEVC (London Electric Vehicle Company) in Ansty Coventry. Het bedrijf is eigendom van de Chinese autobouwer Geely. Naast de taxi worden ook kleine bestelwagen gebouwd. Registratienummer KF17 CNU.

                                             -ooo-

76LTE003   Lotus Elite Sunburst

 

Type 14 coupé gebouwd als een tweezitter in 1958, had een revolutionaire fibreglass carrosserie waardoor het een lichte auto was. Had een positieve invloed op de acceleratie en snelheid.

Registratienummer XAS 403

                                               -ooo-

76LE001    Lotus Elan Plus 2

 

De Lotus Elan is gebouwd tussen 1961 en 1975, er werden verschillende uitvoeringen aangeboden waaronder een cabriolet (Drophead) en eenrace versie. Totaal zijn er van alle modellen circa 17.000 gebouwd. Dit model is een coupe +2 en heeft registratienummer LLU 361K

                                              -ooo-

76LEV001    Lotus Evora S

 

Deze Britse sportauto wordt gebouwd vanaf 2008 en kent naast de standaard coupe en de coupe S ook een uitvoering als "Sports Racer". Registratienummer AU10 EZ0

                                              -ooo-

76MCS001   Mini Cooper S MkII 1968 Monte Carlo Rally

 

Een speciale uitvoering van de Mini Cooper S uit 1968 bestemd voor racedoeleinden. De Mini Cooper had de Monte Carlo race al gewonnen in 1964, 1965 en 1967. Ook in 1966 waren ze als winnaar over de streep gekomen maar gediskwalificeerd vanwege niet correcte verlichting. De auto was uitgerust met een 1,3 liter motor.

                                             -ooo-

76MC002   Mini Cooper Coupé 2012

 

De Mini Cooper Coupé (R58) is een in Cowley Engeland gebouwd variant van de nieuwe Mini die onder eigenaarschap van BMW een populaire auto onder jongeren is geworden. Deze twee zitter sportauto is gebouwd van 2011 tot in 2015. De auto was uitgerust met een 1,6 liter motor die 208 PK wist te leveren.

                                                -ooo-

76RS001   Reliant Scimitar GTE SE6

 

De Reliant Scimitar GTE SE6 is een auto die gebouwd is van 1975 tot 1986. Het was de derde generatie van deze auto. Reliant is vooral bekend geworden om hun driewielers: De Robin en de Regal. Men was niet erg succesvol met deze grotere auto. De auto had een 2,9 liter Ford motor.

                                            -ooo-

76RK003    Riley Kestrel 12/4

 

De Riley Kestrel is gebouwd in 1935 en 1936 in Coventry. De auto is gebouwd als fastback saloon, Falcon saloon en Lynx open tourer. De auto had een 4 cylinder 1,5 liter motor. Registralienummer DLA 402

                                              -ooo-

76RE001   Riley Elf MkIII

 

Riley was een Britse fabrikant van auto's en fietsen uit Coventry. Riley werd onderdeel van de Nuffield Organization in 1938 en ging op in de British Leyland Motor Corporation in 1968, waarna men met het merk stopte. De Riley elf was een luxe variant van de Morris Mini en is gebouwd van 1961 tot in 1968. Totaal zijn er 30.912 gebouwd.

                                              -ooo-

76P4002    Rover P4 (90)

 

De Rover P4 is een serie middenklasse luxe salon auto's. P4 is de benaming die in de fabriek werd gebuikt, in de markt werden de auto's verkocht en bekend als 75 of 90 of 110. Dit model is gebaseerd op een P4 90 en heeft registratienummer  901 HLK. De auto is gebouwd van 1949 tot in 1964.

                                              -ooo-

76RP5001  Rover P4B

 

De Rover P5 is een serie grote sedan- en coupéauto's die door Rover werden geproduceerd van 1958 tot in 1973. De modellen werden op de markt gebracht onder de namen Rover 3 Litre, Rover 3.5 Litre en Rover 3½ Litre. De Rover 3½ Litre is bekend als de P5B uitvoering met een 3.5 liter motor geleverd door Buick en gebouwd vanaf 1967. Registratienummer JGY 280.

                                                     -ooo-

76RP005    Rover P6 

 

Rover P6 is de interne projectnaam van Rover voor de modellen die als Rover 2000, Rover 2200 en Rover 3500(S) bekend zouden worden. De auto's werden gebouwd van 1963 tot in 1976 in Solihull. Dit model heeft registratienummer HUE 537L uit 1972/1973.

                                               -ooo-

76SDV001    Rover SD 1

 

Het ontwikkelingsproces duurde lang, maar het resultaat mocht er wezen: toen Rover de SD1 in 1976 onthulde, kreeg die meteen de titel van auto van het jaar. Het model moest de Rover P6 en de Triumph 2000/2500 vervangen, en kreeg een imposante motor: een aluminium V8 van 3,5 liter van Buick. Tussen 1976 en 1986 werden er meer dan 300.000 exemplaren geproduceerd. Registratienummer C245 YVC.

                                              -ooo-

76SFT002    Standard Flying Twelve

 

De Standard Motor Company was gevestigd in Coventry en bouwde auto's vanaf 1903. De naam Standard was gebaseerd op een strenge kwaliteitscontrole waarbij de typering Standard aan goedgekeurde onderdelen werd gegeven. Daarop besloot men Standard als het merk te noemen. De Standard Flying Twelve is geproduceerd van 1935 tot aan de 2e wereldoorlog. Dit model, registratienummer VJ 8272 had een 4 cylinder 1,6 motor.

                                              -ooo-

76SV001   Standard Vanguard

 

De Standard Vanguard was de eerste auto na de tweede wereldoorlog die door Standard Motor Company uit Coventry werd gebouwd. De auto is gebouwd van 1947 tot in 1953, totaal zijn er bijna 175000 gebouwd. Na aanpassingen werd de auto nog in meerdere generaties gebouwd tot in 1963. Dit model heeft registratienummer FSL 226

                                              -ooo-

76SR002    Sunbeam Rapier III

 

De Sunbeam Rapier III is gebouwd door de Rootes groep van 1959 tot in 1961. De auto werd gebouwd als 2 deur saloon of 2 deur cabriolet. Totaal zijn er ruim 15.000 geproduceerd. De auto had een 1,5 liter motor die 78 pk leverde. Registratienummer 470 VKJ

                                              -ooo-

76WOL003     Wolseley 6/80

 

De Wolseley Tool and Motor Car Company was een producent in Birmingham die auto's produceerde vanaf 1897. Het Wolseley merk was een merk van de Austin Motor Company. De Wolseley 6/80 is gebouwd van 1948 tot in 1954 en had een 2.2 liter motor. De auto is veelvuldig ingezet als politieauto vanwege de snelheid en de betrouwbaarheid. Registratienummer GMW 133

                                              -ooo-

Maak jouw eigen website met JouwWeb