1:43 Mercedes-Benz Modellen

 

WB 204  Mercedes-Benz SSK 1929

 

De Mercedes-Benz SSK is een auto van het merk Mercedes Benz. De auto is gebouwd in 1929, totaal zijn er 33 gebouwd. De auto is gebaseerd op de Mercedes-Benz S, waarvan de auto ook het, met 48 cm ingekorte, chassis heeft. Deze auto is de laatste die Ferdinand Porsche voor Mercedes-Benz heeft ontworpen voordat hij zijn eigen bedrijf begon. De auto had een 7,1 liter motor die 200 PK leverde.

                                               -ooo-

WB 296  Mercedes-Benz Typ Nürburg 460 1929

 

De Mercedes-Benz Typ Nürburg 460 (W 08) werd geïntroduceerd in de herfst van 1928, Mercedes-Benz's eerste achtcilinder personenauto. Het model  bleef in productie met verschillende aanpassingen en upgrades tot de late zomer van 1939, het langstlevende Mercedes-Benz-model van de jaren 1920 en 1930. De auto was ontwikkeld door Ferdinand Porsche en het model 1929 was uitgerust met een 4,6 liter motor die 79 PK leverde. De auto werd gebouwd als limousine en als cabriolet.

                                             -ooo-

WB 007  Mercedes-Benz Typ 770 Cabriolet F 1930

 

De Mercedes-Benz 770, ook wel bekend als de Großer Mercedes, was een grote luxe auto gebouwd door Mercedes-Benz van 1930 tot 1943. Hij is waarschijnlijk het best bekend van het gebruik door hooggeplaatste nazi-Duitsers, politici en andere Axis-functionarissen voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog. De 770 werd in 1930 geïntroduceerd als opvolger van de Mercedes-Benz Typ 630, met de interne code W07. De auto had een 7,7 liter motor die 150 PK leverde. De auto werd gebouwd als limousine en als cabriolet, zoals dit model.

                                           -ooo-

WB 071  Mercedes-Benz SS 1933

 

De Mercedes-Benz S-Series (W06) was een succesvolle lijn van sportwagens geproduceerd van 1927-1933. Dit model had een grotere motor dan de standard Mercedes-Benz S en was de civiele uitvoering van de racewagen SSK. Van de Mercedes-Benz SS zijn totaal 110 auto's gebouwd.

                                            -ooo-

WB 078  Mercedes-Benz 130 (W23) 1934

 

Van 1931 tot 1939 produceerde Daimler-Benz AG drie auto's (Mercedes-Benz 130, 150 en 170 H) met motor achter en enkele prototypes. De productieaantallen bleven voor elk van deze modellen vrij laag, vooral in vergelijking met de productie van klassieke Mercedes-auto's met voorin geplaatste motor. De auto werd verkocht als sedan, sedan met open dak of cabriolet (met en zonder cabriokap en zonder zijruiten), elk met twee deuren. Vanwege het lage verkoopvolume werd het model in 1936 stopgezet.

                                              -ooo-

WBS 006  Mercedes-Benz 150 Sport Roadster 1935

 

De Mercedes-Benz 150H was een prototype van een sportraceauto die in de jaren dertig in Duitsland werd gebouwd. Het ontwerp werd in 1935 afgeleid van de Mercedes-Benz 130 met slechts twee stoelen en een krachtigere motor, van 1498 cc en een vermogen van 55 pk. Zes Mercedes-Benz 150H's werden gebouwd als coupés. Deze werden gereden in verschillende rally's.

                                            -ooo-

WB 224  Mercedez-Benz 230 (W153) 1938

 

De Mercedes-Benz 230 (W 153) was een luxe zescilinder personenauto die parallel aan de W 143 uit 1938 werd gebouwd. In plaats van het geperst stalen subframe van de W 143 had de W 153 een x-vormig subframe van ovale buizen. De auto was uitgerust met een 2,3 liter motor die 55 PK leverde. De auto is gebouwd als sedan en 2 en 4 zits cabriolets. 

                                              -ooo-

WB 010  Mercedes-Benz 300 SL 1954

 

De klassieke Mercedes met vleugeldeuren de SL 300 is gebouwd van 1954 tot in 1957. Totaal zijn er 1400 gebouwd, daarna werd de SL 300 alleen nog als roadster gebouwd. De auto had een V6 3,0 liter motor die 215 pk levert. Er waren ook sport motoren beschikbaar met 240 pk.

                                              -ooo-

WB 149  Mercedes-Benz W196 1954

 

De Mercedes-Benz W196 was een Formule 1-racewagen geproduceerd door Mercedes-Benz voor de F1-seizoenen van 1954 en 1955. De opvolger van de W194. Met Juan Manuel Fangio en Stirling Moss won men met deze auto 9 van de 12 races en veroverde de enige twee wereldkampioenschappen waaraan hij deelnam. De Mercedes W196 was de enige F1-motor met directe brandstofinjectie, wat hem een ​​aanzienlijk voordeel gaf ten opzichte van de andere motoren met carburateur.

                                             -ooo-

WB 001  Mercedes-Benz 190 SL 1955

 

De Mercedes-Benz 190 SL(W121 BII) serie werd geproduceerd van 1955 tot 1963, totaal werden er zo'n 25.881 exemplaren gemaakt, uitsluitend cabriolet uitvoeringen. De 190 SL werd geïntroduceerd in 1955 om een betaalbare versie van de legendarische 300 SL (R198) te kunnen leveren. De auto werd uitgerust met een 1,9 liter motor die 105 PK levert, een flink verschil met de 300 SL die een 3,0 liter motor had die 215 PK levert.

                                              -ooo-

WB 115  Mercedes-Benz 300 SC Roadster 1956

 

De Mercedes-Benz 300SC (W188) was een luxy 2 deurs sports tourer die gebouwd is van 1955 tot in 1958. De auto was gebaseerd op de 300S die gebouwd is van 1951 tot in 1954. Het verschil bestond uit een betere motor en betere vering. De auto is gebouwd als coupé, cabriolet en roadster.

                                               -ooo-

WB 186  Mercedes-Benz 300D 1957

 

De Mercedes-Benz W189 model 300 was een vierdeurs luxe tourer geproduceerd door Mercedes-Benz tussen 1957 en 1962. Het was destijds het vlaggenschip van het bedrijf. De auto had een 3 liter motor die 180 PK leverde. Totaal zijn er 3142 gebouwd waarvan 65 als cabriolet.

                                              -ooo-

WB002  Mercedes-Benz 220 SE 1958

 

De Mercedes-Benz 220 SE (W128) is een zescilinder-in-lijn sedan, coupé en cabriolet gemaakt van 1958 tot in 1960. De 220 SE had een uit één stuk bestaande carrosserie en frameconstructie en volledig onafhankelijke wielophanging. Alle modellen waren uitgerust met Mercedes  2.2 L (2195 cc) rechte 6 cylinder benzinemotor met aluminium kop die 115 PK leverde. De auto werd gebouwd als sedan, coupé en cabriolet. Totaal zijn er van de Mercedes-Benz 220SE 3916 gebouwd waarvan 1112 als cabriolet.

                                              -ooo-

WB 197  Mercedes-Benz Unimog U406

 

De Unimog 406 is een voertuig uit de Unimog-serie van Mercedes-Benz. Van 1963 tot 1989 werden in de Unimog-fabriek in Gaggenau in totaal 37.069 eenheden geproduceerd door Daimler-Benz AG. De 406 was de eerste middelzware Unimog, met een grotere wielbasis van 2380 mm en meer dan tweemaal het motorvermogen van de Unimog 401. In tegenstelling tot de oorspronkelijke Unimog heeft de 406 geen automotor, maar een zware vrachtwagenmotor. De meeste (22.936) zijn gebouwd als type Unimog 406.121 met gesloten cabine.

                                              -ooo-

WB 176  Mercedes-Benz 600 (W100) 1964

 

De Mercedes-Benz 600 (W100) is een lijn van ultra-luxe auto's geproduceerd door Mercedes-Benz van 1963 tot 1981. De voorloper van het moderne Maybach-merk, de "Große Mercedes" volgde de Type 300d "Adenauer" op als het vlaggenschipmodel van het bedrijf. Het model was gepositioneerd boven de Mercedes-Benz 300-serie (W112) in prijs, uitrusting, voorzieningen en status. Totaal zijn er 2677 gebouwd als salon, limousine en landaulet.

                                            -ooo-

WB 046  Mercedes-Benz 200D (W110) 1965

 

De Mercedes W110 is een 4-deurs sedan, tevens voorloper van de Mercedes-Benz E-klasse die geproduceerd werd in Sindelfingen tussen 1961 en 1968 in 2 generaties. De auto is ook bekend onder de naam 'Heckflosse'. Deze naam is afkomstig van de carrosserievorm en is het Duits voor vleugelstaart. Totaal zijn er ruim 628.000 gebouwd. Dit model is van de 2e generatie gebouwd van 1965 tot in 1968.

                                             -ooo-

WB 192  Mercedes-Benz 200/8 (W115) 1968

 

Met de W114 en W115 wordt de Mercedes-Benz-serie bedoeld die van 1968 tot 1976 gebouwd werd. Deze reeks wordt ook wel aangeduid als /8 („Strich-Acht“) vanwege het introductie jaar 1968. De W114 modellen hadden een 6-in-lijn motor onder de kap, waar de W115 modellen het moesten doen met een 4-cilindermotor.

                                              -ooo-

WB 116  Mercedes-Benz 350SL (R107) 1971

 

De Mercedes-Benz SL350 (R107) is een sportauto die gebouwd is van 1971 tot in 1989 in meerdere generaties. Dit model is van de eerste generatie, gebouwd tot in 1980 en was uitgerust met een V8 motor van 3,5 liter. Na 1980 kwamen sterkere en grotere motoren beschikbaar voor dit model.

                                              -ooo-