1:76 Commerciële Voertuigen
SP070 AEC Matador
De AEC Matador was een zware 4 × 4-truck en middelzware artillerietrekker, gebouwd door de Associated Equipment Company voor Britse en Commonwealth-troepen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Na de oorlog heeft men dit model nog tot in 1953 gebouwd voornamelijk voor civiele doeleinden. De Matador onderscheidde zich door zijn vlakke cabine met licht gebogen dak, wielen op de hoeken en een vlak laadoppervlak bedekt met een canvas- of zeildoekhelling. Als artillerietrekker, in plaats van een vrachtvoertuig, werden de houten zijkanten op hun plaats gefixeerd zonder neer te kunnen klappen. Dit model is gemaakt in 2013 ter gelegenheid van het Swansea festival of transport.
-ooo-
76AEC004 AEC Matador
De AEC Matador was een zware 4 × 4-truck en middelzware artillerietrekker, gebouwd door de Associated Equipment Company voor Britse en Commonwealth-troepen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Na de oorlog heeft men dit model nog tot in 1953 gebouwd voornamelijk voor civiele doeleinden. De Matador onderscheidde zich door zijn vlakke cabine met licht gebogen dak, wielen op de hoeken en een vlak laadoppervlak hier uitgevoerd als takelwagen voor de London Brick Company Ltd. Registratienummer ENM 905.
-ooo-
76TIP005 AEC Ergomatic Tipper
Na de overname van AEC door Leyland in 1962 werden de AEC vrachtauto's uitgerust met de Leyland Ergomatic cabine. In 1979 verdween het merk AEC en werd verder vrachtauto's gebouwd onder het Leyland merk. Dit model is uitgevoerd in de kleuren van London Brick uit 1968, registratienummer VMJ 920G.
-ooo-
76ALB001CC Albion Victor Box Van Coca Cola
De Albion Victor was oorspronkelijk een buschassis gebouwd door Albion in Scotstoun in Schotland. Dit model is een vrachtwagen gebouwd op dat chassis. De Victor is gebouwd van 1930 tot 1939 en van 1947 tot in 1959. Dit model komt uit 1951 en heeft gereden met reclame voor Coca Cola
-ooo-
76ATKL004 Atkinson Cattle Truck
Atkinson uit Preston was een bouwer van vrachtauto's. Dit model is 60ér jaren vrachtwagen. In 1970 werd Atkinson overgenomen door Seddon wat leidde tot de Seddon Atkinson trucks in 1975. Later werd het bedrijf overgenomen door International Harvester die verkocht het bedrijf door aan Enesa die later onderdeel van Iveco werd. Iveco stopte met het voeren van de Atkinson merknaam. Dit model is uitgevoerd als een veewagen en heeft registratienummer KWY 357.
-ooo-
76JA005 Austin J2 Paralanian
De Austin/Morris J2 bestelauto werd gebouwd van 1956 tot in 1967. De standaard uitvoeringen waren bestelauto, pickup en minibus. Ook werd de J2 gebruikt om motor-homes te bouwen. De benaming Paralanian komt van de straat waar de carrosseriebouwer gevestigd was die de motor-homes opbouwde(Parry Lane, Bradford). Registratienummer SFF 608.
-ooo-
76J4003 Austin J4 Van
De Austin/Morris J4 Van is gebouwd van 1960 tot in 1974. De bestelwagen was populair en werd gebruikt voor commerciële doeleinden alsmede voor politie, brandweer maar ook als camper. Een model van de politie J4 staat op de hoes van Abbey Road van The Beatles. Dit model, registratienummer VYN 219G, heeft dienst gedaan bij Southern Electricity.
-ooo-
76AK016 Austin K8 3 Way Van
De Austin K8 is gebouwd van 1947 tot in 1954. De bestelbus kreeg de bijnaam 3 way vanwege de aanwezige dubbele deuren om de bus te beladen. Naast de Van werd de auto o.a. ook gebouwd als ambulance. Door Jensen Motors werd op basis van de Austin K8 een pick-up gebouwd. Registratienummer NXW 134 voor British Railways.
-ooo-
76AK018CC Austin K8 3 Way Van
De Austin K8 is gebouwd van 1947 tot in 1954. De bestelbus kreeg de bijnaam 3 way vanwege de aanwezige dubbele deuren om de bus te beladen. Naast de Van werd de auto o.a. ook gebouwd als ambulance. Door Jensen Motors werd op basis van de Austin K8 een pick-up gebouwd. Registratienummer COL 45 voor Coca Cola.
-ooo-
SP064 Austin K8 3 Way Van
De Austin K8 is gebouwd van 1947 tot in 1954. De bestelbus kreeg de bijnaam 3 way vanwege de aanwezige dubbele deuren om de bus te beladen. Naast de Van werd de auto o.a. ook gebouwd als ambulance. Door Jensen Motors werd op basis van de Austin K8 een pick-up gebouwd. Registratienummer PEV 436 voor Achille Serre Drycleaners.
-ooo-
76ASV001 Austin Seven RN Van
De Austin Seven RN Van was een aangepaste Austin Seven Saloon waarbij de achterbank plaats maakte voor een bescheiden laadruimte. In die tijd, 1922 tot 1939 werden nog weinig bestelauto's gebouwd. Het meeste vervoer ging per trein en/of met paard en wagen. Registratienummer JC 655
-ooo-
76BD006 Bedford OY Dropside
De Bedford O-series trucks zijn geïntroduceerd in 1939. Voor militaire doeleinden werden de types OX (24429) stuks en OY (72385 stuks) gebouwd. De opbouw werd aangepast aan de bestemming van de trucks. Na de oorlog is het materiaal in handen gekomen van overheid instanties en particuliere bedrijven. Dit model, registratienummer JV 8825, was onderdeel van de British Road Services - Wisbech Group.
-ooo-
SP082 Bedford OY Box Van
De Bedford O-series trucks zijn geïntroduceerd in 1939. Voor militaire doeleinden werden de types OX (24429) stuks en OY (72385 stuks) gebouwd. De opbouw werd aangepast aan de bestemming van de trucks. Na de oorlog is het materiaal in handen gekomen van overheid instanties en particuliere bedrijven. Dit model, uitgevoerd voor het Swansea Festival of Transport 2014, is uitgevoerd als een Box Van.
-ooo-
76BD003 Bedford OW Luton Van
De Bedford O-series trucks zijn geïntroduceerd in 1939. Voor militaire doeleinden werden de types OX en OY gebouwd. Het Type OW werd gebouwd voor de civiele markt. De opbouw werd gebouwd door vele kleine carrosseriebedrijven. Het model Luton is voornamelijk gebouwd voor meubeltransporten. Dit model, uitgevoerd in de kleuren van United Express Goods Delivery, heeft registratienummer GHN 697.
-ooo-
76CA002 Bedford CA series Walls Ice cream
Bedford MK II voertuig, opbouw werd gedaan door vele kleine carrosseriebouwers waardoor er zeer veel variaties ontstonden. gedurende 1959 zouden er zo'n 50 per maand gebouwd zijn.
Deze voor Walls Ice Cream gebouwde versie heeft een voorruit met een middenspijl, eigenlijk een MK I uitvoering.
Registratie nummer TBV 823
-ooo-
76CA023 Bedford CA Milk Float
Bedford MK II voertuig, opbouw werd gedaan door vele kleine carrosseriebouwers waardoor er zeer veel variaties ontstonden. gedurende 1959 zouden er zo'n 50 per maand gebouwd zijn. Dit model is uitgevoerd voor Co-op een melkdistributie bedrijf, registratienummer 427 ENP.
-ooo-
76TK003 Bedford TK
De Bedford TK truck serie is gebouwd van 1959 tot in 1986. De vrachtauto werd gebouwd in vele verschillende varianten. Dit model, registratienummer UVY 322K, heeft dienst gedaan bij British Rail.
-ooo-
76TK009 Bedford TK
De Bedford TK truck serie is gebouwd van 1959 tot in 1986. De vrachtauto werd gebouwd in vele verschillende varianten. Dit model, registratienummer OGA 231F, heeft dienst gedaan bij British Rail Scottish Region.
-ooo-
76LTR003 BMC Leyland Car Transporter
In 1968 fuseerde BMC (British Motor Corporation) met Leyland en vormde het grote bedrijf BLMC waarin vele Engelse auto en vrachtautomerken onder een management kwamen. Merken zoals Leyland, Mini, Austin, MG, Morris, Riley, Triumph en Wolseley. Dit model is een Leyland truck voor het vervoer van auto's. Registratienummer LVP 766.
-ooo-
76CIT003CC Citroën Type H Coca Cola
De Citroën H Van is gebouwd van 1947 tot in 1982, totaal zijn er 475.000 van deze "golfplaat-carrosserie" lichte vrachtauto gebouwd. Vele van deze auto's zijn direct of in een latere fase omgebouwd tot foodtruck. Dit model is een voor Coca Cola, registratienummer CC 1947
-ooo-
76CIT001 Citroën Type H Jamie's Italian Ices
De Citroën H Van is gebouwd van 1947 tot in 1982, totaal zijn er 475.000 van deze "golfplaat-carrosserie" lichte vrachtauto gebouwd. Vele van deze auto's zijn direct of in een latere fase omgebouwd tot foodtruck. Dit model is een voor Jamie Oliver Italian Ices omgebouwde foodtruck. Registratienummer OLIVER.
-ooo-
76PB001 Commer PB
The Commer PB Minibus is ontwikkeld in 1967 vanuit de Commer FC. De auto werd in verschillende carrosserie varianten geleverd, als minibus, bestelwagen en vele andere bijzondere aanpassingen. Deze mini postbus deed dienst bij Royal Mail, Midlands Postal Region. Naast het vervoeren van post konden ook mensen vervoerd worden. Registratienummer NJF 1M.
-ooo-
76CM006 Commer Q25
De Commer Q25 was een kleine vrachtwagen geproduceerd in Luton. Het model is eind jaren '40 ontwikkeld en kent vele verschillende uitvoeringen.
Dit model was in bedrijf bij AEC Southall als een service vrachtauto depot Bradford.
Registratienummer 308 H
-ooo-
76CWT004 Commer Walk Thru Van
De Commer Walk Thru Van is ontwikkeld eind jaren 50 en in productiegenomen vanaf 1961. De bestelauto is met name bedoeld voor distributiedoeleinden met weinig kilometers en veel stops. In Spanje werd de bestelauto gebouwd in licentie door Santana Motors. Dit model, registratienummer 253 TVK, was onderdeel van de Scottisch & Newcastle brouwerijen.
-ooo-
76DT006 Diamond T Ballast Truck
De Diamond T Motor Car Company was een producent van personenwagens (tot 1910) en vrachtwagens (van 1910 tot 1966) in Chicago (Illinois), Verenigde Staten. Tijdens de 2e wereld oorlog bouwde het vele soorten zware vrachtwagens voor het leger. Na de oorlog bleven deze in Europa en werden ze ingezet bij bedrijven zoals Wynn's een specialist in zwaar transport uit Wales.
-ooo-
76LV004 ERF LV Aftic Flatbed
ERF (Edwin Richard Foden) was een bedrijf dat in 1933 voort kwam uit onvrede uit Foden (het bedrijf van zijn vader). ERF zag meer in dieselmotoren trucks dan voortgaan op stoomkracht vrachtauto's. De LV (Long Vue Cab) kwam op de markt in 1962. Dit model, registratienummer GRN 787D, was een onderdeel van Northern Ireland Trailers Limited.
-ooo-
76ANG024 Ford Anglia 105E Van
De Ford Anglia 105E is in Dagenham gebouwd van 1959 tot in 1967 als saloon, estate of van. Totaal zijn er meer dan een miljoen gebouwd . Het was de vierde generatie Ford Anglia die gebouwd werd in Engeland. De auto had standaard een 1,0 liter motor, na 1962 was er voor de van uitvoering een 1,2 motor beschikbaar. Uitvoering Esso, registratienummer ELD 300F
-ooo-
76ANG040 Ford Anglia 105E Van
De Ford Anglia 105E is in Dagenham gebouwd van 1959 tot in 1967 als saloon, estate of van. Totaal zijn er meer dan een miljoen gebouwd . Het was de vierde generatie Ford Anglia die gebouwd werd in Engeland. De auto had standaard een 1,0 liter motor, na 1962 was er voor de van uitvoering een 1,2 motor beschikbaar. Registratienummer 9646 FN
-ooo-
76FDE014 Ford Thames 400E Van
De Ford Thames 400E is gebouwd van 1957 tot in 1965 in Dagenham. De beschikbare carrosserievariaties waren als bestelwagen, minibus of pickup. Er waren 2 motoren beschikbaar een 1,6 benzine motor en een 1,7 diesel motor.
Registratienummer 164 SKE
-ooo-
76FT1001 Ford Transit MkI
De Ford Transit MkI is gebouwd van 1965 tot in 1977 in verschillende Europese landen, waaronder België, Duitsland en Nederland. In Engeland werd de Ford Transit gebouwd in Langley tot in 1972 en daarna in Southampton. Registratienummer GYH 194D
-ooo-
76FT3001 Ford Transit MkIII
De Ford Transit MkIII is gebouwd van 1986 tot in 2003 in België, Engeland, Turkije, Wit-Rusland, Vietnam en China. De auto werd gebouwd als minibus, pick-up en, zoals dit model, een gesloten bestelbus. Registratienummer H866 ELP.
-ooo-
76FT018CC Ford Transit MkIV
De Ford Transit MkIV is gebouwd van 2006 tot in 2011. Het was een populaire bestelbus met meerdere uitvoeringen en motoren. Dit model is ingezet voor de Coca Cola Company. Registratienummer CC14 IET
-ooo-
76TPU004 Ford Transit MkV
De Ford Transit MkV is van de derde generatie en is gebouwd van 2011 tot in 2014. Dit model is uitgevoerd als een bakwagen met dubbele cabine, registratienummer BO64 YJJ.
-ooo-
76TPU005 Ford Transit MkV
De Ford Transit MkV is van de derde generatie en is gebouwd van 2011 tot in 2014. Dit model is uitgevoerd als een bakwagen met dubbele cabine, registratienummer DY64 AXJ.
-ooo-
76FTC005 Ford Transit Connect
De Ford Transit Connect is een bestelauto die gebouwd wordt vanaf 2002 in Turkije. De auto staat op dezelfde basis als de Ford Focus en heeft de beschikking over een 1,8 liter diesel motor of een 2,0 liter benzine motor. Registratienummer BX56 REU
-ooo-
CH029 Land Rover Series I 109"
Land Rover is na de oorlog in 1948 begonnen met het bouwen van Off-road voertuigen gebaseerd op de veelzijdigheid van de Jeep. Series I werd gebouwd tot in 1958 en de carrosserie lengte vaireerde. Dit model is een 109 inch voertuig uitgevoerd in de kleuren van Chipperfields Circus, registratienummer RSP 389.
-ooo-
76LRL006 Land Rover Lightweight 1/2 Ton
De Lightweight 1/2 ton was een Brits militair voertuig geleverd door Land Rover. In het begin van de jaren zestig hadden zowel de Royal Marines als het Britse leger een voertuig nodig dat door de lucht kon worden vervoerd om de Austin Champ te vervangen. Ze hadden de Westland Wessex-helikopter in dienst genomen, die een lading van 1.134 kg eronder kon dragen. De bestaande Land Rover was te zwaar en men ontwikkelde de 1/2 ton Lightweight. Dit model is uitgevoerd in de kleuren van de TV en film karakter F. Dibnah schoorsteenveger. Registratienummer ECW 656W.
-ooo-
OR76ROR003 Land Rover Defender Rail
De Land Rover Defender werd ook geleverd met Road Rail-uitrusting. In het echte leven betreden deze auto's de baan via een kruising of een speciaal gebouwde oprit. De hydrauliek positioneert de wielen in railstijl, waardoor de rubberen banden de baan blijven raken. Op dat moment bestuurt de bestuurder de auto zoals normaal, waarbij de railwielen als geleider voor het voertuig fungeren. Registratie nummer H918 PJV in de kleuren van British Rail.
-ooo-
76MSV001 Mercedes-Benz Sprinter Van
De Mercedes-Benz Sprinter is in vele carrosserievarianten beschikbaar voor het bedrijfsleven, overheid en militairen. Dit model, een Sprinter gesloten bus in de kleuren van Stobart Air, is van de 2e generatie die gebouwd is van 2006 tot in 2018. In Amerika werd de auto in de markt gezet als Dodge Sprinter. Registratienummer GF12 MVZ.
-ooo-
76MV013 Mini Van
De Mini Van was een commerciële bestelwagen met een laadvermogen van ¼ ton. Gebouwd op het langere Traveller-chassis, maar zonder zijruiten, bleek het in 1960 Groot-Brittannië populair als een goedkoper alternatief voor de auto: het werd geclassificeerd als een bedrijfsvoertuig en als zodanig geen omzetbelasting. De Mini Van werd in 1978 omgedoopt tot Mini 95, het nummer dat het bruto voertuiggewicht van 0,95 ton vertegenwoordigt. 521.494 werden gebouwd.
-ooo-
SP053 Morris Bull Nose Van
De Morris Bullnose auto's en bestelauto's zijn gebouwd in Oxford en Coventry van 1913 tot in 1926. Aanvankelijk werd de auto samengesteld uit beschikbare onderdelen van andere producenten maar nadat in 1915 een samenwerking met het Amerikaanse Cowley ontstond werden steeds meer onderdelen zelf gemaakt en werden de auto's groter en sterker. Dit model is in 2012 uitgegeven ter gelegenheid van het 60 jarig jubileum van Koningin Elizabeth II.
-ooo-
76MM061 Morris 1000 Van
De Morris 1000 van is van de 3e generatie Morris Minor en is gebouwd van 1956 tot in 1971 in Engeland en Ierland. De auto was verkrijgbaar in vele carrosserie varianten, dit model is een dichte bestelwagen van Post Office Telephones in de nieuwe gele kleur van 1968. Registratienummer ALC 893B.
-ooo-
76MJ011 Morris J Van Ice Cream
Voorbeeld van een auto gebouwd op het chassis van een Morris J Van. De Morris J Van Chassis was beschikbaar voor carrosseriebouwers van 1949 tot in 1961. Registratienummer WHP 881
-ooo-
76JM017 Morris J2 Van
De Morris J2 van is een bestelauto die gebouwd is van 1956 tot in 1967. Naast de bestelauto werd ook een minibus gebouwd op hetzelfde platform. De auto werd ook gebouwd als een Austin J2. Vanaf 1965 werd alleen de Austin versie gebouwd. De bestelauto kon ook geleverd worden met schuifdeuren. Dit model, registratienummer GLU 766C, heeft dienst gedaan bij Post Office Engineering.
-ooo-
76REL004 Reliant Regal Supervan
In 1952 lanceerde Reliant uit het Engelse Tamworth een personenauto; de Regal MK1. Een drie wiel auto met een kunststof carrosserie. Dit model is een bestelvariant. De auto is gebouwd van 1953 tot in 1973. De auto mocht bestuurd worden met een motor rijbewijs. Registratienummer NDR 233J.
-ooo-
76SP012 Scammell Pioneer
De ontwikkeling van de Scammell Pioneer startte aan het eind van de jaren twintig. De Scammell in Watford wilde een civiel voertuig ontwikkelen voor het transport van zware lading in gebieden met een slechte infrastructuur. Bedrijven actief in de bosbouw en in de oliewinning werden gezien als de belangrijkste klanten. Van de zes wielen werden alleen de vier achterwielen aangedreven, maar er was ook een 6×6 versie beschikbaar. De auto werd gebouwd van 1937 tot in 1943 en vele waren voor het Britse leger. Dit model, registratienummer NFJ 847G deed dienst bij Whitelegg een kermisexploitant met een generator voor de botsauto's.
-ooo-
76RAB004 Scammell Scarab Dustcart
Scammell de producent van de mechanical horse heeft na de oorlog de Scarab ontwikkeld als opvolger. Een enorme verbetering van de stalen cabine die meer comfort gaf aan de bestuurder. Naast de standaard Scarab trekker produceerde men ook speciale voertuigen zoals deze dustcart. Dit model, registratienummer FKG 656, deed dienst voor de Borough of Barry.
-ooo-
76RAB005 Scammel Scarab Artic Flatbed
De opvolger van de "Mechanical Horse" is gebouwd door Scammell van 1948 tot in 1967 in Spitalfields, London. De driewieler werd voornamelijk ingezet voor stedelijk vervoer, de spoorwegen waren de grote afnemers van dit type vervoersmiddel. De truck had een 2 liter motor. Uitvoering in de kleuren van BRS (British Road Service), registratienummer VHW 98.
-ooo-
76RAB009 Scammell Scarab Artic Boxvan
De opvolger van de "Mechanical Horse" is gebouwd door Scammell van 1948 tot in 1967 in Spitalfields, London. De driewieler werd voornamelijk ingezet voor stedelijk vervoer, de spoorwegen waren de grote afnemers van dit type vervoersmiddel. De truck had een 2 liter motor. In licentie is dit model en de "Mechanical Horse" gebouwd in Frankrijk door Chanard-Walcker onder de naam: Pony Mécanique.
-ooo-
76SST003 Scammell Showtrac
De Scammell Showtrac is speciaal ontwikkeld als generatorwagen voor kermissen en circus. Totaal zijn er 18 gebouwd van 1945 tot in 1948. Dit model, registratienummer JFJ 457, is gerestaureerd zoals ook 16 anderen. Slechts een heeft de tand der tijd niet overleefd. De uitvoering voor Whitlegg was de laatste die gebouwd is. De auto heeft de titel: City of Exeter.
-ooo-
76SHT001 Scammell Higwayman
Scammell Lorries Limited was een Britse fabrikant uit Watford van vrachtwagens, met name voor zware lasten voertuigen en gespecialiseerde trucks en militaire terreinvoertuigen, tussen 1921 en 1988. Het bedrijf bouwde ook de "Mechanical Horse". Dit model, een type Highwayman is uitgevoerd als trekker met een tankoplegger van BP/Shell, registratienummer: OYP 877.
-ooo-
76SEN002 Sentinel Dropside
Sentinel Waggon Works Ltd was een Brits bedrijf gevestigd in Shrewsbury, Shropshire, dat door stoom aangedreven vrachtwagens (stoomwagens), spoorweglocomotieven en later vrachtwagens, bussen en locomotieven met dieselmotor maakte. Dit model, een DG4 dropside, is van ongeveer 1930 en is uitgevoerd in de kleuren van Tate & Lyle met registratie nummer: KA 1458.
-ooo-
76TRF001 Thompson Refueller
De Thompson Refueller is een voertuig gebouwd door Thompson Brothers uit Bilston Engeland van 1935 tot in 1945. Thompson bouwde stoomketels en vliegtuigonderdelen en had ervaring met driewiel voertuigen van 1919 tot in 1923 bouwde men een driewieler de Cyclecar. Op basis van deze techniek werd een refueller gebouwd die vliegtuigen kon voorzien van kerosine en olie. Door de constructie kon men dichter bij de vliegtuigen komen.
-ooo-
76TV008 Tricycle Van
Een bestelvoertuig op basis van een motor met 2 achterwielen. Gebouwd ongeveer tussen 1930 en 1950 ergens in Engeland. Deze uitvoering, registratienummer FGK 315, was in dienst van de Grand Union Canal Company, waterweg tussen Londen en Birmingham.
-ooo-
76WE001 Wales & Edwards Milk Float
Wales & Edwards (Harlescott) was een garage en dealerbedrijf voor Morris en had een eigen productietak. In 1951 in opdracht van United Dairies heeft men een drie wieler electrisch aangedreven melk distributie voertuig ontwikkeld. Nadat United Dairies er zo'n 2000 in gebruik had mocht men in 1953 deze voertuigen ook aan concurrerende bedrijven aanbieden. Er zijn verschillende modificaties aangebracht in de tijd. Productie tot in 1989 waarna het bedrijf werd overgenomen door Smith Electric Vehicles. Registratienummer 740 LMH voor Cooperative bread service.
-ooo-
76WE009 Wales & Edwards Milk Float
Wales & Edwards (Harlescott) was een garage en dealerbedrijf voor Morris en had een eigen productietak. In 1951 in opdracht van United Dairies heeft men een drie wieler electrisch aangedreven melk distributie voertuig ontwikkeld. Nadat United Dairies er zo'n 2000 in gebruik had mocht men in 1953 deze voertuigen ook aan concurrerende bedrijven aanbieden. Er zijn verschillende modificaties aangebracht in de tijd. Productie tot in 1989 waarna het bedrijf werd overgenomen door Smith Electric Vehicles. Registratienummer OGB 838 voor Scottish Dairy Farmers.
-ooo-
76WM006 Whitby Morrison Ice Cream Van
Whitby Morrison is een bedrijf dat speciale carrosserieën bouwt in Crewe Cheshire Engeland sinds 1962. In 1965 heeft men een patent gekregen voor het bouwen van mobiele ijs productie voertuigen. Dit model is een uitvoering voor Smiths Ice Cream en gebouwd op het chassis van een Mercedes Sprinter.
-ooo-
Maak jouw eigen website met JouwWeb